Zwoleń, 01.07.2025 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia na zadanie pn. „Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w ośrodku/placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, wpisanej do rejestru właściwego wojewody - zadanie realizowane jest ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 - skierowane do 12 osób.
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Powiat zwoleński, w imieniu którego działa nabywca: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie siedziba: ul. Wojska Polskiego 78, 26-700 Zwoleń, reprezentowany przez Kierownika: Barbarę Śliwa tel.: /48/6763623
NIP: 811-17-66-100, REGON: 671995010
e-mail: pcpr@zwolenpowiat.pl, strona internetowa Zamawiającego: www.pcprzwolen.pl
II. ODSTAWA PRAWNA I TRYB POSTĘPOWANIA
- Wartość zamówienia poniżej kwot wskazanych w art.2 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) - zamówienie wyłączone z obowiązku stosowania ustawy.
III. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKOKONAWCAMI
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
- Barbara Śliwa – Kierownik PCPR tel.: /48/6763623 e-mail: pcpr@zwolenpowiat.pl.
- Kamila Jargot- Inspektor PCPR tel.: /48/6763623 e-mail: pcpr@zwolenpowiat.pl.
IV. TERMIN SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA PROPOZYCJI CENOWYCH
- Formularz cenowy należy złożyć w terminie do dnia 15.07.2025 r. do godz. 14:00 przygotowaną zgodnie ze wskazówkami określonymi w Rozdziale VIII.
- Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania propozycji cenowej ma data
i godzina jej wpływu do zamawiającego, a nie data jej wysłania. - Propozycje cenowe złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Termin otwarcia formularzy cenowych: 15.07.2025 r. do godz. 15:00.
V. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Kod CPV: 85312400-3
- Przedmiotem zamówienia jest . „Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w ośrodku/placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, wpisanej do rejestru właściwego wojewody - zadanie realizowane jest ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 - skierowane do 12 osób.
- Usługa opieki wytchnieniowej ma być świadczona w ramach pobytu całodobowego osób z niepełnosprawnością ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym w placówce wpisanej do rejestru właściwego wojewody, która w tym czasie zapewni opiekę w/w osobom, w zastępstwie jej opiekuna faktycznego.
- Czas trwania pobytu całodobowego – 14 dób w miesiącu wrześniu 2025 r.
- W ramach opieki wytchnieniowej całodobowej ośrodek/placówka kompleksowo zabezpieczy opiekę osobie niepełnosprawnej, w tym zapewni wyżywienie odpowiednie do jej potrzeb.
- Wykonawca zobowiązany jest do:
a) świadczenia usług osobom, którym przyznano pobyt w uzgodnionym terminie,
b) natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o przyczynie niemożności realizacji usługi,
c) zapewnienia nieprzerwanego i właściwego przebiegu realizowanego zadania,
d) prowadzenia oraz przedkładania po zakończonym pobycie do rozliczenia Kartę rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 potwierdzającą ich wykonanie. - W trakcie realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany do udostępniania Zamawiającemu, bądź osobom przez niego upoważnionym, wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji umowy.
- Wykonawca winien spełniać wszelkie określone przepisami prawa wymogi dotyczące zachowania zasad bezpieczeństwa, umożliwiające zachowanie wymaganego dla charakteru swojej działalności reżimu sanitarnego i bezpieczną realizację oferowanej usługi.
- Ośrodek/placówka ma obowiązek zapewnić wyżywienie odpowiednie do potrzeb,
z uwzględnieniem specjalnej diety osób objętych usługą. - Ośrodek/placówka ma obowiązek zapewnić kompleksową opiekę.
- Zajęcia z terapeutami (min. 4 godziny dziennie) oraz zajęcia w ramach rehabilitacji (min. 2 zabiegi dziennie).
- Sposób świadczenia usług powinien uwzględniać stan zdrowia, sprawność fizyczną, intelektualną, indywidualne potrzeby i możliwości podopiecznego, a także prawa człowieka, w tym prawo do godności, wolności, intymności i poczucia bezpieczeństwa.
- Wykonawca zobowiązany będzie do: udzielania pomocy w podstawowych czynnościach życiowych, pielęgnacyjnych i higienicznych, dopilnowania przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarza, monitorowania stanu zdrowia, pomocy w załatwianiu spraw osobistych, pomocy w kontaktach z otoczeniem, organizacji czasu wolnego podczas pobytu.
- Ośrodek/placówka nie powinna posiadać barier architektonicznych i spełniać kryteria dostępności , o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Ośrodek/placówka powinna być zlokalizowana w promieniu nie większym niż 200 km od Zwolenia.
- Wykonawca zobowiązuje się wykonać czynności objęte przedmiotem zamówienia z należytą starannością, czuwać nad ich prawidłową realizacją i powierzać je osobom posiadającym wymagane kwalifikacje zgodnie z Programem ,,Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
- Kwalifikację do przyznania usługi opieki wytchnieniowej w formie pobytu całodobowego osoby niepełnosprawnej w ośrodku/placówce przeprowadza Zamawiający.
- Wykonawca zobowiązuje się zapewnić transport Zwoleń-Wykonawca, Wykonawca-Zwoleń
VI. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia: miesiąc wrzesień 2025 rok.
VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4) i 8) ustawy Pzp oraz na postawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz.U. z 2025 r., poz. 514).
- Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) Oferta na formularzu ofertowym;
b) Wykaz posiadania wiedzy i doświadczenia w realizacji usług opieki wytchnieniowej, usług opiekuńczych bądź specjalistycznych usług opiekuńczych;
c) Wyciąg z rejestru właściwego wojewody, gdzie Wykonawca wpisany jest jako ośrodek/placówka zapewniająca całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym.
- Wymagania wobec wykonawcy:
a) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności związanych z przedmiotem zamówienia - Wykonawca winien być wpisany do rejestru właściwego wojewody, jako ośrodek/placówka zapewniająca całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym (do oferty należy dołączyć wyciąg z ww. rejestru),
b) posiada wiedzę i doświadczenie w realizacji usług opieki wytchnieniowej, usługopiekuńczych bądź specjalistycznych usług opiekuńczych - Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał usługi (usługę), polegające na opiece całodobowej nad osobami z niepełnosprawnością.
c) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do realizacji przedmiotu zamówienia (brak barier architektonicznych i spełnione kryteria dostępności, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
d) zapewni kadrę do świadczenia usług opieki wytchnieniowej, o kwalifikacjach zgodnych z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, które:
- posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie: asystent osoby niepełnosprawnej ,pielęgniarka, siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym, lub
- posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu
bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, doświadczenie w udzielaniu wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
- zostaną wskazane przez uczestnika Programu w Karcie zgłoszenia do Programu
„Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
- Spełniają warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wskazanych
w Rozdziale XII - niespełnienie przez wykonawcę wymaganych warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty.
VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA PROPOZYCJI CENOWYCH
1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do przygotowania propozycji cenowej w sposób zgodny z zapytaniem ofertowym.
2. Propozycja cenowa musi zawierać wszystkie wymagane dokumenty określone w Rozdziale XII
3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną propozycję cenową.
4. Propozycja cenowa powinna zostać napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy.
5. Propozycję cenową składa się pod rygorem nieważności:
1) w formie papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy, za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca lub
2) w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy.
- Zamawiający uznaje, że podpisem własnoręcznym jest złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli własnoręczny znak jest nieczytelny lub nie zawiera imienia i nazwiska to musi on być uzupełniony napisem (np. w formie odcisku pieczęci) z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego.
- Propozycja cenowa złożona w formie elektronicznej: wypełnione dokumenty opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez osobę(y) uprawnioną(e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
1) Propozycję cenową złożoną elektronicznie (pliki) wykonawca zabezpiecza hasłem;
2) Dla oferty zabezpieczonej hasłem wykonawca przekazuje zamawiającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej (oddzielny e-mail) hasło do plików oferty;
3) Przekazanie hasła następuje w ciągu 30 minut, od upływu terminu składania ofert.
- Propozycję cenową w formie pisemnej należy złożyć w zaklejonej kopercie z oznaczeniem:
1) nazwy i adresu zamawiającego;
2) nazwy i adresu wykonawcy;
3) z dopiskiem „Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w ośrodku/placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, wpisanej do rejestru właściwego wojewody - zadanie realizowane jest ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 - skierowane do 12 osób - nie otwierać przed 15.07.2025 r. do godz. 15:00 .
- Miejsce składania propozycji cenowych:
1) W formie papierowej w siedzibie Zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu, ul. Wojska Polskiego 78 , 26 – 700 Zwoleń, zaplecze biurowe – sekretariat, pokój nr 1;
2) W formie elektronicznej na adres: pcpr@zwolenpowiat.pl. W tytule wiadomości należy wpisać: „Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w ośrodku/placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, wpisanej do rejestru właściwego wojewody - zadanie realizowane jest ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
- Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty w całości ponosi wykonawca.
IX. OPIS KRYTERIÓW OCENY
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym/i kryterium/iami:
- Cena , kryterium wagowe 100%
Punkty za kryterium „Cena oferty” zostaną przyznane według wzoru:
P(c) = Cn/Co x 100
gdzie:
P(c) - ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium „Cena oferty”
Cn – najniższa zaoferowana cena w PLN brutto spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena brutto w PLN ocenianej oferty
- Wynagrodzenia za wykonanie usługi będzie płatne przelewem 30 dni, po otrzymaniu faktury za prawidłowe wykonanie zamówienia, wystawionej w terminie do 7 dni od podpisania protokołu odbioru.
- Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy który uzyska najwyższą ilość punktów.
- Odrzuceniu podlega propozycja nie spełniająca wymagań określonych w zapytaniu ofertowym i złożona po terminie.
X. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
- Propozycja cenowa musi być wyrażona w polskich złotych (PLN) cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT- jeżeli występuje.
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu cenowym”- załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Cenę całego przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu ofertowym wykonawcy” - załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.
.XI. WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
- Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na warunkach określonych w niniejszym zaproszeniu.
- O wynikach postępowania zamawiający zawiadomi wykonawców za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wybranemu wykonawcy wskaże telefonicznie, faksem lub e - mailem miejsce i datę podpisania umowy.
- Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty umieszczona zostanie na tablicy informacyjnej PCPR w Zwoleniu oraz na stronie internetowej: https://bip.pcpr.zwolen.finn.pl/bipkod/026
XII. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:
1) Wypełnionego formularza cenowego – zgodnie z załącznikiem nr 1;
2) Wypełnionego formularza ofertowego– zgodnie z załącznikiem nr 2;
3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem 3 i 4;
4) Pełnomocnictwa – jeśli jest wymagane.
- Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 1 ppkt.1 i 2, nie podlegają uzupełnieniu.
XIII. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWNE, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY
Z wybranym wykonawcą zostanie podpisana umowa w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiących załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego.
XIV. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016 r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informujemy, że:
1) Administratorem Państwa danych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Zwoleniu (ul. Wojska Polskiego 78, 26-700 Zwoleń, telefon kontaktowy:
48 6763623).
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c – ( wypełnienie obowiązku prawnego spoczywającego na administratorze) w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie zapytania ofertowego pn. Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
4) W związku z przetwarzaniem danych w celu o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i podmioty przetwarzające realizujące usługi na rzecz Administratora, a także podmioty dla których usługi realizuje Administrator, tylko w zakresie związanym z realizacją tych usług .
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Kierownik Powiatowego Centrum pomocy Rodzinie w Zwoleniu.
5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres związany z realizacją świadczeń a następnie zgodnie z przepisami ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i wydanej na jej podstawie instrukcji archiwizacji PCPR.
6) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7) Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy
8) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Moniuszki 1a, 00 – 014 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
e) w przypadku zgody przysługuje prawo do jej wycofania.
9) Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie wynikającym z karty zgłoszenia, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. Administrator danych nie ma wówczas obowiązku uzyskania Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych. Ich niepodanie w wymaganym zakresie uniemożliwia udział w programie
XV. INFORMACJE KOŃCOWE;
- W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych propozycji cenowej.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym jego etapie.
- Zamawiający może unieważnić postępowaniem jeżeli:
a) ocena najkorzystniejszej ofert przekroczy środki finansowe, które Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia,
b) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postepowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
c) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
d) postepowanie obarczone jest niemożliwa do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na oryginale podpisał
Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu
Barbara Śliwa
XVI. ZAŁĄCZNIKI
- Formularz cenowy– załącznik nr 1
- Formularz ofertowy – załącznik nr 2
- Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia – załącznik nr 3
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4
- Projekt umowy – załącznik nr 5